[linux] Re: dual boot medion md8302

Hans Paijmans j.j.paijmans op gmail.com
Wo Aug 10 22:28:34 CEST 2016

On 10-08-16 21:56, Hans Paijmans wrote:
> hoi,
> ik heb me vandaag een Medion md8302 bij de Aldi gekocht (niet zeuren
> over Aldi, want meestal krijg je daar goede spullen voor weinig geld).
>
> Uiteraard zit daar win10 en UEFI op.
>
> Ik heb naar mijn beste eer en geweten de instructies op internet
> opgevolgd over het uitschakelen van Secure Boot enzo in de BIOS.
> Binnen Win10 ook 'quick start' uitgeschakeld. Daarna wordt een Kubuntu
> 16.04 USB stick of DVD herkend en ik krijg het Grub-menu om de
> installatie te booten. Hoop 'normale' activiteit op de DVD of USB,
> [...]

na toevoegen van acpi=off nolapic nomodeset aan de grub commandline komt
er wel wat in beeld:: eindigt met ***error*** no ums support in Radeon
module.
Komt even het splash screen. Dan valt hij in Busybox met de melding dat
hij geen live systeem kan vinden en  reageert nergens meer op.

--
Dr. J.J. Paijmans
Houwenberg 2A, 5985 PE Grashoek (L)          077 888 05 77