[linux] Re: dual boot medion md8302

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Do Aug 11 00:32:55 CEST 2016

Op 11 aug. 2016 00:08 schreef <j.j.paijmans op gmail.com>:

> Hoi, Harry
>
> Ik weet het ook niet, maar na secure boot uit te zetten en die extra
> grafische optie  in grub toe te voegen, lukte het 15.10 te installeren en
> te upgraden. Helaas, na verdere upgrade naar 16.04 had ik weer hetzelfde
> probleem en nu helpt ook set gfx... niet meer.
> Met een beetje pech moet ik weer helemaal opnieuw installeren op 15.10 en
> niet verder upgraden naar 16.04.
Hmm, dat lijkt op een Ubuntu probleem dat ik laatst ook in VM had. Helaas
heb ik die nu niet bij de hand.
Nomodeset had je ook bij 16.04 al geprobeerd?

Een paar andere mogelijkheden zijn:
gfxpayload=text
vesafb.nonsense=1

Al verwacht ik zelf het meest van de 2e; het lijkt immers de framebuffer te
zijn waar iets fout gaat.

Beide gevonden op
https://wiki.ubuntu.com/X/Troubleshooting/BlankScreen

Dat artikel lijkt vooral over X Windows re gaan, maar de symptomen kloppen
;).

Mvg, Guus Snijders