[linux] Re: dual boot medion md8302

Hans Paijmans j.j.paijmans op gmail.com
Do Aug 11 07:52:37 CEST 2016

De situatie tot zover:

Linux 16.04 boot, maar alleen door eerst via recovery mode  te gaan en
dan door te starten. Daar kom ik waarschijnlijk wel uit door met boot
opties te spelen.

Vervelender is dat ik nog steeds eerst Windows moet booten en dan met
SHIFT restarten en dan via het Macrion boot menu (wat dat ook moge zijn)
naar Linux moet. Ik wil echter Linux als eerste optie! Op de volgende
site
http://www.everydaylinuxuser.com/2015/11/how-to-install-ubuntu-linux-alongside.html
las ik iets over het installeren van de efibootmgr en zo de boot
volgorde te veranderen. Dat leverde echter geen resultaat op.

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Houwenberg 2A, 5985 PE Grashoek (L)          077 888 05 77