[linux] Re: dual boot medion md8302

lnx lnx op kpnmail.nl
Do Aug 11 14:27:17 CEST 2016

Op 11-08-16 om 07:52 schreef Hans Paijmans:

> [...]
> dan door te starten. Daar kom ik waarschijnlijk wel uit door met boot
> opties te spelen.
>
> Vervelender is dat ik nog steeds eerst Windows moet booten en dan met
> SHIFT restarten en dan via het Macrion boot menu (wat dat ook moge zijn)
> naar Linux moet. Ik wil echter Linux als eerste optie! Op de volgende
> site
> http://www.everydaylinuxuser.com/2015/11/how-to-install-ubuntu-linux-alongside.html
> las ik iets over het installeren van de efibootmgr en zo de boot
> volgorde te veranderen. Dat leverde echter geen resultaat op.

Op de Website van de Aldi wordt bij de productvideo [1] vanaf 52
seconden gesproken over een Hot Swap en alternatieve besturingssystemen.

Plaats hier eens een (SATA) harddisk in waarop reeds een 64-bits Linux
staat en probeer vanaf deze harddisk te booten en wanneer dit lukt ga
dan Grub aan passen of dual boot tot de mogelijkheden behoort.

(Wees voorzichtig met het installeren van Linux (op de SSD of op de 2TB
harddisk) opdat de originele installatie van Win10 niet verloren gaat en
een mogelijke Recovery, om onduidelijke redenen, niet meer gaat werken!)

> Paai

Fred

[1]	http://www.aldi.nl/player.php?type=video&playlist_id=92