[linux] Re: dual boot medion md8302

paai j.j.paijmans op gmail.com
Do Aug 11 21:10:54 CEST 2016

On 8/11/16 8:36 PM, Guus Snijders wrote:
> :)
> Als je er ook bij verteld welke die instellingen zijn, kun je ongetwijfeld
> mensen blij maken.
>
> Een beetje googlen op "Ubuntu black screen" gaf heel wat vragen, weinig
> antwoorden.
In grub.cfg staan behalve de eerste, reguliere boot ook menu entries
voor recovery en oudere kernels. Meestal onder het kopje "advanced".

Als je nou zo'n recovery boot wel kunt uitvoeren, kun je die regels in
grub.cfg gewoon copieeren naar de eerste entry. Om te vermijden dat hij
halverwege de boot stopt en een tussen-menu laat zien met allerlei extra
opties, kun je het woordje 'recovery' weglaten.

Het heeft niet zoveel zin het hier letterlijk over te schrijven omdat ik
denk dat de recovery boots ook al op de specifieke PC zijn ingesteld.

Mocht er iets misgaan heb je altijd de orginele recovery boot nog.

Ja, ik zal het eens op zo;n forum vermelden.

Paai