[linux] onwillige iso-boot van hard disk. Waarom wil hij niet?

Vr Dec 9 14:09:44 CET 2016

Het zou toch moeten kunnen ubuntu te installeren van een iso op

mijn harde schijf.  Op mijn notebook, waarop ubuntu staat, kan ik die

iso wel opstarten, maar mijn suse-desktop wil er niet aan.

Ik heb grub aangepast door een bestand aan te maken in
/etc/grub.d/40_custom.

Dat heb ik daarna uitgevoerd met de enige versie die suse lust:
grub2-mkconfig

(debian versies doen dat met update-grub).  Dat werkte zonder enige
foutmelding.

(de wijsheid hoe te booten van een iso staat beschreven op

http://askubuntu.com/questions/340156/install-ubuntu-from-iso-image-directly-from-hard-disk-of-a-system-running-linux)

de belangrijkste regels uit het bestand dat grub.conf heeft aangepast:
(40_custom)

menuentry "Ubuntu iso" {
set isofile="ubuntu-16.04.01-desktop-amd64.is0"
loopback loop (hd2,10)$isofile
linux (loop)/casper/vmlinuz.efi boot=casper
iso-scan/filename=${isofile} quiet splash
initrd (loop)/casper/initrd.lz
}

In de derde regel wil ik aangegeven dat de ubuntu-image gevonden moet
worden op

/dev/sdc10, en dat is naar mijn mening "hd2,10" .

Maar ik kreeg drie foutmeldingen:

1-   fout: die partitie bestaat niet

2-   fout: schijf 'loop' is niet gevonden

3-   fout: u dient eerst de kernel te laden

De tweede en de derde melding zullen wel afgeleiden zijn van de eerste:
wanneer je

de boot-immage niet vindt kun je ook niet verder gaan.  Mijn vraag:

wat is er fout aan

loopback loop (hd2,10)$isofile

Alvast mijn dank,
Julien