[linux] onwillige iso-boot van hard disk. Waarom wil hij niet?

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Vr Dec 9 15:12:09 CET 2016

Beste Julien,

On Fri, 2016-12-09 at 14:09 +0100, Julien Michielsen wrote:

<snap>

> de belangrijkste regels uit het bestand dat grub.conf heeft
> aangepast: (40_custom)

> menuentry "Ubuntu iso" {
> set isofile="ubuntu-16.04.01-desktop-amd64.is0"
> loopback loop (hd2,10)$isofile
> linux (loop)/casper/vmlinuz.efi boot=casper
> iso-scan/filename=${isofile} quiet splash
> initrd (loop)/casper/initrd.lz
> }

Kijk eens goed naar regel 2. Er staat is0 ipv iso.

> In de derde regel wil ik aangegeven dat de ubuntu-image gevonden moet
> worden op /dev/sdc10, en dat is naar mijn mening "hd2,10".

<snap>

Weet het niet zeker maar moet dat voor sdc niet hd3 zijn? En een tip,
haal quiet splash weg. Dan zie je tenminste wat er start.

Kijk eens wat dat brengt. En anders heb ik nog wel een alternatief
achter de hand.

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel