[linux] onwillige iso-boot van hard disk. Waarom wil hij niet?

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Zo Dec 11 13:56:43 CET 2016

On Fri 09 Dec 2016, Julien Michielsen wrote:

> Het zou toch moeten kunnen ubuntu te installeren van een iso op
>
> mijn harde schijf.  Op mijn notebook, waarop ubuntu staat, kan ik die
>
> iso wel opstarten, maar mijn suse-desktop wil er niet aan.

Je wilt dus op je bestaande linux installatie een ISO bestand neerzetten
waar je vervolgens van boot, om linux over je bestaande linux
installatie heen te zetten?  Het zal vast kunnen als de bootloader de
complete ISO in een ramdisk laadt en die dan start; maar waarom niet
gewoon op een USB stick zetten en daar vandaan booten? Het zijn vast
technisch interessante experimenten als je niks beters te doen heb, maar
ik ben een grote voorstander van dingen gewoon simpel houden en
beproefde methodes gebruiken. Alleen als het echt niet anders kan kun je
de exotische oplossingen gaan proberen.

Paul