[linux] Ubuntu 16.04 MATE op USB-stick installeren?

Di Dec 13 18:40:52 CET 2016

Aldus schreef Jordy Deweer op Tue, Dec 13, 2016 at 05:18:49PM +0100:
> Beste mensen,
>

> Ik heb GEEN opstartbare CD / DVD met Ubuntu 16.04 MATE, maar ik heb die op
> een usb-sticje staan; een opstartbare usb-stick, uiteraard.
>
> Nu vroeg ik me af: is het mogelijk om de installatie op die usb-stick uit te
> voeren, zodat ik steeds een volledig werkend os bij heb, en dus alleen een

> Hartelijke groeten uit het regenachtige Brugge, Belgiƫ,
>
> Jordy D

Beste Jordy,

In principe is een USB stick een block device, dus zou het mogelijk
moeten zijn om daarop een Linux distributie te installeren en als u
geluk hebt kunt u ook een andere USB stick gebruiken waar de
installatie-iso op staat.

Ik hoop niet dat u dezelfde gegevensdrager tegelijk wilt gebruiken om
van te installeren en op te installeren.

Misschien is het voor uw doel handiger om een aangepaste Knoppix DVD te
maken met daarop precies de programma's die u wilt gebruiken.

Succes,

Daniel