[linux] Re: Update van Wheezy naar jessie

Zo Jan 17 19:56:43 CET 2016

Aldus schreef Fred op Sun, Jan 17, 2016 at 07:13:00PM +0100:

> Ik heb in een poging mijn Debian Wheezy (voormalig stable) naar Jessie
> (huidige stable) te updaten geen netwerk verbinding meer. De methode die
> ik heb gebruikt was er een naar 'eigen idee', namelijk dat ik in de
> /etc/apt/sources.list alles wat verwees naar wheezy veranderd heb in jessie.

Heeft Debian dan geen standaard procedure om je distro te upgraden
naar een nieuwe release?

>   Aanvankelijk leek dit na een apt-get dist-upgrade te werken maar
> uiteindelijk lijkt dit te resulteren in een niet werkend systeem. Ik kan
> overigens wel inloggen en heb ook een grafische omgeving, maar in kan
> geen netwerk configureren.
>
> Wie weet hoe ik dit nu moet aanpakken om e.e.a weer werkend te krijgen...?

Het standaard antwoord: "als u dit kunt lezen dan werkt het Internet nog".

Nu munt uw vraag nietg uit door heldere technische details waaruit we
kunnen afleiden wat er precies niet werkt. Welke commando's hebt u
allemaal gebruikt en wat gaven die als antwoord?

Suc6,

Daniel.