[linux] Re: Update van Wheezy naar jessie

Fred fred.d op xs4all.nl
Zo Jan 17 21:55:50 CET 2016

Het zou best zo kunnen zijn dat Debian daar een procedure voor heeft
maar ik ken deze nog niet. Vandaar dat ik al schreef dat ik een methode
naar 'eigen idee' hanteerde. Dit is vermoedelijk niet juist geweest.

De reden dat ik dit bericht kan lezen is omdat ik deze op een andere pc
lees..:-)

Ik weet niet precies wat er fout is gegaan. Maar zoals ik al beschreef
heb ik mijn repostery's gewoon aangepast naar jessie ipv wheezy. Volgens
mij beschreef ik ten onterechte dat wheezy de voormalige staple versie
was. Ik denk dat dit te 'testing' versie was, maar dit terzijde...

De opdracht die ik heb gegeven is; sudo apt-get update en sudo apt-get
dist-upgrade.
Dit ging aanvankelijk goed maar is vermoedelijk gaande weg dit proces
fout gegaan door ruimte gebrek. Ik heb een poging gedaan dit op te
lossen door sudo apt-get clean. Ik ken de meldingen nu niet meer, maar
na een poging de installatie te hervatten met dezelfde commando's kreeg
ik de melding ' host not found'  of iets van gelijke strekking. Ik kan
wel inloggen in een grafische omgeving en ook iceweasel starten maar
deze komt ook met een ' not found' melding.

Als ik vanuit de grafische omgeving het netwerk te configureren dan lukt
dat niet omdat de opties dan 'grijs' in plaats van zwart zijn. Ik kan
dus niets aanpassen of invullen. Ik krijg wel een melding over een
versie conflict. (ik kan het exact nu niet nakijken omdat ik nu niet bij
die pc zit)...

Ik zou graag weten hoe ik het netwerk vanuit een terminal moet
configureren om te kijken of ik weer een verbinding met internet tot
stand kan brengen...

Fred