[linux] Re: Update van Wheezy naar jessie

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Zo Jan 17 21:43:55 CET 2016

On Sun, 2016-01-17 at 19:13 +0100, Fred wrote:
> Hallo,
>
> Ik heb in een poging mijn Debian Wheezy (voormalig stable) naar
> Jessie
> (huidige stable) te updaten geen netwerk verbinding meer. De methode
> die
> ik heb gebruikt was er een naar 'eigen idee', namelijk dat ik in de
> /etc/apt/sources.list alles wat verwees naar wheezy veranderd heb in
> jessie.

Wat is precies de naam van je ethernet interface onder Jessie? Ik
vermoed een rename van het device bij het booten.

# dmesg | grep eth0

> Aanvankelijk leek dit na een apt-get dist-upgrade te werken maar
> uiteindelijk lijkt dit te resulteren in een niet werkend systeem. Ik
> kan
> overigens wel inloggen en heb ook een grafische omgeving, maar in kan
> geen netwerk configureren.
>
> Wie weet hoe ik dit nu moet aanpakken om e.e.a weer werkend te
> krijgen...?

Heb je vroeger zelf een en ander in interfaces gezet?

# nano /etc/network/interfaces

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel