[linux] Re: suse 42.1 kan thunderbird miet opstarten

Wo Jan 20 19:04:59 CET 2016

Aldus schreef Julien Michielsen op Wed, Jan 20, 2016 at 06:10:16PM +0100:

> Een boeiende vraag, die je hier stelt. .... Je schrijft dit alsof pm een
> standaard
> utility is, die wel op mijn systeem aanwezig zou moeten zijn ......
> dus niet: julien op michkloo:~>
> "pm -q --requires "
> gaf mij als antwoord

Oeps, dat moet natuurlijk het 'rpm' commando zijn. Dat zal je in
Debian/Ubuntu vergeefs zoeken, maar Suse, Red Hat & co hebben het.

De -p optie wil zeggen dat het commando de opgegev en RPM file gaat
inspecteren, als je
rpm -q --requires MozillaThunderbird
intypt, dan wordt de RPM database in je systeem doorzocht naar reeds
geïnstalleerde software.  Probeer ook eens
rpm -q --whatprovides /bin/netstat
(antwoord: iets met net-tools)

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth