[linux] Re: transmission-daemon op de server

Micha Kersloot micha op kovoks.nl
Do Jul 14 11:30:56 CEST 2016

Hoi Frans,

ik heb de daemon op mijn servertje staan en maak gebruik van de transmission client installatie op mijn laptop om die te benaderen en te besturen. Ik kan in de gtk client instellen dat hij de daemon op mijn servertje moet gebruiken. dan gewoon een torrent selecteren en zeggen dat die gedownload moet worden.

Het is handig te weten dat een .torrent bestandje allerlei meta-data bevat over wat er gedownload moet worden. Dit kan 1 bestand zijn, maar ook een directory met veel meer bestanden. Zo kan bijvoorbeeld in 1 .torrent zowel de installatie ISO van een linux distributie staan, als de bijbehorende readme, changelog en install bestanden.

Met vriendelijke groet,
Micha Kersloot

www.kovoks.nl | www.mailcasa.eu | Volg @kovoks op Twitter
E micha op kovoks.nl