[linux] Re: transmission-daemon op de server

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Do Jul 14 11:51:08 CEST 2016

Hoi Micha,

On Thu, 2016-07-14 at 11:30 +0200, Micha Kersloot wrote:
> Hoi Frans,
>
> ik heb de daemon op mijn servertje staan en maak gebruik van de
> transmission client installatie op mijn laptop om die te benaderen en
> te besturen. Ik kan in de gtk client instellen dat hij de daemon op
> mijn servertje moet gebruiken. dan gewoon een torrent selecteren en
> zeggen dat die gedownload moet worden.

Die ervaring delen we, al doe ik de client met transgui. Het klopt in
de daad dat je hiermee realtime settings kan aanpassen.

> Het is handig te weten dat een .torrent bestandje allerlei meta-data
> bevat over wat er gedownload moet worden. Dit kan 1 bestand zijn,
> maar ook een directory met veel meer bestanden. Zo kan bijvoorbeeld
> in 1 .torrent zowel de installatie ISO van een linux distributie
> staan, als de bijbehorende readme, changelog en install bestanden.

Mijn probleem is dus als ik in dat lijstje met bestanden een keuze maak
met wat wel/niet te downloaden, deze nooit niet voor 100% binnen komen.
En soms dus op maar een paar % blijven hangen. De vraag is, hoe los jij
dat precies op? En wat ik al schreef, kijk je vervolgens bij de peers,
dan staan daar meerdere ips met 100% om te delen.

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel