[linux] Re: transmission-daemon op de server

Der cl3m0t op gmail.com
Do Jul 14 18:11:22 CEST 2016

On 13-07-16 22:45, Frans van Berckel wrote:

> Als ik bijvoorbeeld een torrent in de daemon laad, bestaande uit een
> groot aantal kleine bestandjes.
>
> En dat je 5 van die bestandjes selecteer om te downloaden. Dan komen
> deze never nooit echt voor 100% binnen.

Bedoel je dat de download status van de torrent nooit 100% wordt of dat
de download status van de bestandjes die je geselecteerd hebt om te
downloaden nooit de 100% bereikt?

> Sterker nog het lijkt wel, dat ie bestanden download, die je helemaal
> niet geselecteerd hebt. Dat je even denk maar wat gebeurd hier?

Het is normaal dat ie (een deel van de) bestanden download die je
helemaal niet geselecteerd hebt. torrent wordt in 'chunks', stukjes,
gedownload. Een chunk kan bestaan uit (het eerst/laatste deel van) een
bestand dat je wilt downloaden, en (het laatste/eerste deel van) een
bestand dat je niet geselecteerd hebt.

> En de belangrijkste vraag, hoe los je dat op?

Als je maar een deel van de bestanden selecteert om de downloaden dan
zal je ook niet de hele torrent downloaden en zal de download status van
je torrent nooit 100% bereiken.

Als de download status van de geselecteerde bestanden *nooit* 100% wordt
dan betekent dat uiteraard die bestanden niet volledig worden gedownload
en is er pas iets goed mis.

Groet,
Derry