[linux] Re: Xorg op meerdere tty's!?

Victor van Rooijen r901 op romepa.nl
Zo Mrt 6 09:27:38 CET 2016

On Sun, 6 Mar 2016 08:07:01 +0100
Udo van den Heuvel <udovdh op xs4all.nl> wrote:

Kun jij met ssh soms inloggen op een ander systeem? Maar dan zou Xorg
ook op verschillende terminalnummers moeten draaien. Ik heb het op mijn
systeem bijvoorbeeld dat ik met ssh kan inloggen op de RaspberryPi.
Van tty1 wordt Xorg opgestart op tty7. Daarnaast wordt vanaf tty2 Xorg
opgestart op tty8. Op tty7 kan ik dus op mijn eigen systeem werken en
op tty8 op de RaspberryPi.

Victor van Rooijen