[linux] Re: Xorg op meerdere tty's!?

Zo Mrt 6 13:55:08 CET 2016

Aldus schreef Udo van den Heuvel op Sun, Mar 06, 2016 at 01:38:10PM +0100:

> Nee, de ene tty geeft mijn Xorg sessie, de andere een Gnome login scherm.

> Eerder Gnome, Fedora, etc?

> Gebruiker a heeft een sessie.
> Gebruiker b wil ook even wat doen.
> Gebruiker a kiest 'switch user' en gebruiker b kan dan inloggen en in
> een separate grafsiche sessie aan de slag.

Zonder dat a eerst uitlogt?

Ik krijg de indruk dat je de vraag zelf hebt beantwoord.

Dit was al jaren mogelijk met Linux:

- gebruiker Ada logt in op tty 1. Ze typt 'startx &' en de X server
  pakte de vrije tty 7 voor display :0.
- gebruiker Benno logt in op tty 2. Hij typt 'startx -- :1 &' en de X
  server start Display :1 op tty 8. Ada's sessie gaat gewwon door.
(enig geknutsel nodig als je je X sessies wilt koppelen aan
verschillende fysieke toetsenborden, muizen en beeldschermen).

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth