[linux] Re: Advies adsl-routertje voor OpenWrt

Arjan van Lent arjan.van.lent op gmail.com
Zo mei 15 21:10:16 CEST 2016

Ben laatst wel even bezig geweest met openwrt routers en er worden stiekem
best veel routers ondersteund. Het meeste van lynksys (sommigen hebben
zelfs openwrt gebaseerde firmware), veel van d-link, ubiquity en andere
grote merken.
Zelf heb ik gespeeld met een tp-link TL-WR841N, gewoon een low budget home
router en dat werkte super. Openwrt is wel even wennen maar het is gewoon
een Linux distributie en werkt dus ook ongeveer hetzelfde als je server os.
Wat je het beste kan doen is gewoon op zoek gaan naar hardware die aan je
eisen voldoet en dan even checken of deze wrt compatible is op deze pagina:
https://wiki.openwrt.org/toh/start

Gezien er meer wrt distributies zijn en je openwrt misschien wel niet de
fijnste vind is het ook raadzaam om hardware te kopen die wat breder
ondersteund word. Voor zo ver ik heb uitgezocht zijn linksys en ubiquity
dan wel de merken om naar te kijken gezien die door de meeste firmware
ondersteund worden.

Groeten, Arjan