[linux] Re: Advies adsl-routertje voor OpenWrt

Matto Fransen linux op tradesystem.nl
Di mei 17 19:12:55 CEST 2016

Hallo,

Dank voor alle respons.

On Sun, May 15, 2016 at 09:14:27PM +0200, Jasper Backer wrote:

>Er zijn veel apparaten die OpenWRT zonder problemen draaien (waaronder
>een hoop TP-Link, Asus, etc).
>
>However, ik heb de indruk dat Matto op zoek is naar een DSL-apparaat dat
>OpenWRT kan draaien. Dat wordt een heel ander verhaal..

Het gaat mij er om, de huidige ADSL-routertje (Fritzbox) buiten gebruik te
stellen en hiervoor een nieuw apparaatje te kopen, waar ik met open source
software mijn internetverbinding mee kan opzetten, portforwarders kan
instellen, et ctera.

Ik had gelezen dat op "advies" van Amerikaanse overheidsdiensten steeds
meer fabrikanten de optie, om zelf een besturingssysteem te installeren,
uitschakelen.

Groeten,

Matto