[linux] Re: Advies adsl-routertje voor OpenWrt

Matto Fransen linux op tradesystem.nl
Di mei 17 21:48:52 CEST 2016

Hallo,

On Tue, May 17, 2016 at 08:10:48PM +0200, Jasper Backer wrote:
>Ik vermoed dat je dan toch echt beter uit bent met een willekeurig
>DSL-modem in bridge-modus en daarachter een apparaat dat OpenWRT kan
>draaien. DSL-modems die OpenWRT kunnen draaien zijn zeer schaars en ik
>vermoed dat je dat ook niet wil (ivm firmware van het modem etc).

Ah, juist. Dank voor het meedenken :)

Dus dan moet ik op zoek naar twee apparaatjes:
- DSL-modem dat in bridge-modus kan
- een apparaat dat OpenWRT kan

Nog advies voor deze dingen ?
(heb er geen ervaring mee, die Fritzbox draait hier al jaren).

Alvast bedankt !

Groeten,

Matto