[linux] Re: Advies adsl-routertje voor OpenWrt

Jasper Backer jasper op jbacker.nl
Di mei 17 21:55:06 CEST 2016

Als die Fritzbox nog goed is zou je die kunnen blijven gebruiken.
However, heb je geen mogelijkheid voor VDSL / een andere/snellere lijn?
Daarbij krijg je waarschijnlijk ook een nieuw modem bij upgraden van je
abbo.

Bridgen moet eigenlijk altijd wel kunnen, de enige uitzondering die ik
kan bedenken is het gebruik van VOIP direct vanaf je modem (al is dat
wellicht tegenwoordig ook wel op te splitsen). Sommige Speedtouches
hebben een (Windows..) setup tooltje nodig van Alcatel om het profiel in
te laden.

Wat betreft advies, ik weet dat TP-Link WDR3600 en 4300's zonder
problemen OpenWRT draaien. Kijk eens in de Tweakers Pricewatch naar
modellen en check bij OpenWRT of er stabiele builds voor zijn en eea te
flashen is zonder teveel poespas (direct vanaf de huidige webinterface
OpenWRT kunnen flashen is wel zo relaxt). Er is oo keen duitse
prijsvergelijker (kan de naam zo even niet bedenken) waar je specifiek
kan filteren op ondersteuning van OpenWRT/DD-WRT (doorgaans als de 1
wordt ondersteund werkt de ander ook wel).

Ubiquiti hardware schijnt hier ook fijn voor te werken (zelf geen
ervaring mee).

Groet,
Jasper