[linux] HP Laserjet 4000 - HPLIP - No Installed HP Devices Found

lnx lnx op kpnmail.nl
Vr Nov 25 08:51:16 CET 2016

On 24/11/16 15:12, Dick Kampman wrote:
> Ik heb ooit ook zo'n probleem gehad met wat oudere printertypes. Ik heb
> het probleem toen provisorisch opgelost door het
> oorspronkelijke .ppd-bestand (wat dus nog wel werkte)
> in /etc/cups/ppd/<...> te plaatsen.

De printer werkt gewoon, ook via CUPS, wat nog eens bevestigd wordt door
de tests van Daniel alleen HPLIP ziet/herkend het device niet.

(Naar nu blijkt ben ik met het installeren van HPLIP middels een eigen
Build (lees: buiten de repositories om) de fout ingegaan al heb ik bij
mijn weten de Build goed gedaan.)

> Dick Kampman

Fred

--

Linux status: - normaal GUI en iets minder CLI gebruiker -