[linux] Fwd: Re: Stora Nas

paai j.j.paijmans op gmail.com
Wo Dec 6 20:39:25 CET 2017

Leon, let er even op dat je je emails aan de hele linux-lijst stuurt en
niet alleen aan mij.

Ik begrijp nu het probleem: Windows herkent de map 'gedeeldeBestanden'
wel als een directory of map, en Linux niet.
In een andere email zegt Daniel dat Windows een drieletterige
bestandsextensie gebruikt om het filetype te herkennen (een 'map' is ook
alleen maar een filetype), maar volgens mij is dat niet zo: een map (of
folder of directory) kan heel goed een drieletter-extensie hebben.

Het is vervelend dat je een nederlandstalige interface hebt, daar voel
ik me niet in thuis. In het engels zou ik zeggen: ga zowel in windows
als in Linux naar menuoptie 'view' en kijk daar of je in plaats van die
stomme icons een zo gedetailleerd mogelijke lijst kunt krijgen, met
filegrootte en filetype. Eigenlijk zou het nog beter zijn als je e.e.a.
in een command line interface ('dos window') zou kunnen bekijken, maar
dat zal wel een brug te ver zijn.

Alles bij elkaar ben ik nu wel erg nieuwsgierig waarom een directory
onder windows wel en onder Linux niet als een directory wordt herkend.
Wat zeggen beide operating systemen over de mogelijke share opties voor
dat bestand?

-----------------

Geachte Paai,
ik zend u een printscreen gemaakt onder windows.
onder de map GedeeldeBestanden zitten nog 5 gedeelde mappen
en onder Linux kan ik Gedeelde Bestanden en de daaronder zittende mappen
niet benaderen

	Virusvrij. www.avast.com

Op 6 december 2017 om 19:11 schreef paai <j.j.paijmans op gmail.com
<mailto:j.j.paijmans op gmail.com>>:

    On 06-12-17 19:06, Leon van Geel wrote:
>     Alles wat onder de gedeelde mappen staat word niet herkend
>     alvast dank voor uw snelle reactie
>     ik heb 2 screenshots toegevoegd die het misschien duidelijk maken
>     m.vr.gr <http://m.vr.gr>.
>     Lonneke

    Om te beginnen is het anders dan de naam misschien suggereert geen
    map, maar een bestand. Er zitten dus geen andere bestanden onder...
    Misschien is het een niet herkende tekstfile?

    Kijk eens of je dat bestand kunt hernoemen, en of je nas daarna nog
    goed werkt en je niks kwijt bent. ALs dat zo is kun je het beter
    wissen.#

    --
    Dr. J.J. Paijmans
    Houwenberg 2A