[linux] Stora nas

Zo Dec 10 22:56:39 CET 2017

Aldus schreef Leon van Geel op Sun, Dec 10, 2017 at 08:56:35PM +0100:
> Goedenavond,
> vandaag na zoeken, lezen, mail checken en via een oude laptop proberen heb
> ik een besluit genomen.
> Linux mint 18.3 opnieuw geïnstalleerd en fstab bij iedere update gecheckt,
> er veranderde niks totdat ik de firewall aanzette en gedeeldeBestanden
> kwijt was.
> Firewall uit en alles werkt weer

Ik draai geen firewall op mijn laptop. Als je geen open netwerk poorten
hebt, dan is dat niet zo nodig. Op de server ligt het anders. Hint:
gebruik commando 'netstat -l -A inet'

> moet ik nu op de server zijn zet ik firewall ff uit (moet nog opzoeken hoe
> ik die in kan stellen).

Daar zijn handleidingen voor te vinden op het net.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		Geeks of a feather cruft together