[linux] terugzetten mail

paai j.j.paijmans op gmail.com
Vr Dec 8 11:31:58 CET 2017

Hangt af van de filestruktuur die Mailstore heeft aangebracht.

Wat Thunderbird betreft: die slaat zijn mails op als aaneengesloten
bestanden met een tweede bestand als index. Die woordt automatisch
gegenereerd als ie niet aanwezig is.

Een en ander kun je in je
/home/user/.thunderbird/blabla.default/Mail/Local\ Folders zetten.

Samenvattend: kijk wat er in je Mailstore folder staat. ZIjn dat losse
bestandjes per email, plak die dan aan elkaar tot handelbare grootte (ik
heb er steeds een per maand) en zet die in bovengenoemde directory. Er
bestaan scriptjes die dat aan elkaar plakken automatisch doen; dan weet
je redelijk zeker dat het goed gebeurt.

--
Dr. J.J. Paijmans
Houwenberg 2A