[linux] terugzetten mail

Vr Dec 8 12:39:50 CET 2017

Aldus schreef paai op Fri, Dec 08, 2017 at 11:31:58AM +0100:
> Hangt af van de filestruktuur die Mailstore heeft aangebracht.

Ik vermoed dat dit één of andere SQL database is.

> Samenvattend: kijk wat er in je Mailstore folder staat. ZIjn dat losse
> bestandjes per email, plak die dan aan elkaar tot handelbare grootte (ik heb
> er steeds een per maand) en zet die in bovengenoemde directory. Er bestaan
> scriptjes die dat aan elkaar plakken automatisch doen; dan weet je redelijk
> zeker dat het goed gebeurt.

We verwachten dat de externe HD met de oude mail gemakkelijk onder Linux
gemount kan worden. Daarna hangt het af van het gebruikte formaat voor
de opslag van de e-mail berichten. Als dat in een Outlook PST file is,
dan weten ze bij de firma Zarafa in Delft meer, maar die zijn niet
gratis.

Het programma Mailstore Home werkt alleen onder Windows. Misschien heeft
een van uw kennissen dat. U zou op diens PC de software kunnen
installeren en de externe HD kunnen aankoppelen en dan de mail kunnen
exporteren naar een e-mail server die IMAP ondersteunt (bijv. die van uw
Internet Provider).  Anders wordt het een kwestie van hacken (zie boven).

Die ondersteunt POP3, IMAP IV, SMTP, NNTP.

U hoeft alleen een kopie van de broncode te kopen bij de leverancier
(kan een paar miljoen kosten) en dan om te schrijven voor Linux (kan
een paar jaar kosten).

Misschien is het mogelijk om dat programma te draaien onder WinE.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		Geeks of a feather cruft together