[linux] Misschien

Vr Dec 8 13:24:07 CET 2017

Aldus schreef Leon van Geel op Fri, Dec 08, 2017 at 12:40:28PM +0100:
> Tot dusver heb ik eigenlijk alleen maar gelezen, gezocht en gelezen.
> Is er misschien iemand die mij in Jip en Janneke taal uit kan leggen hoe ik
> precies moet mounten

Zie https://linux.die.net/man/8/mount.cifs

(althans als het apparaat CIFS gebruikt; een UPnP client zal geen mount
gebruiken).

Probeer eens
smbclient -L //<ip.adres.van.stora>
U krijgt dan een lijst van SMB shares te zien.

> Moet ik dan op mijn harddisk dezelfde mapstructuur maken, dus hoofdmap:
> GedeeldeBestanden en in die map de andere mappen zoals gedeelde muziek etc.

Het is gebruikelijk om onder /mnt een subdirectory te maken voor elk
volume dat u wilt mounten. Die directory wordt daarna onzichtbaar
gemaakt en vervangen door de root directory van het gemounte file
system.

> b.v.d.
> Lonneke

Suc6,