[linux] Lokatie

Vr Dec 8 14:53:42 CET 2017

Aldus schreef Leon van Geel op Fri, Dec 08, 2017 at 01:36:32PM +0100:
> bij
>
> Dat is voor een CIFS share weer lichtenlijk merkwaardig.
>
> Heb je een graverende reden om die rechten te veranderen?
> Omdat ik vermoed dat daar een probleem zit

> Misschien is het dan toch slim om via SSH toegang te krijgen.
> hoe doe ik dat?

Dat heeft Dr. Paijmans gedetailleerd uitgelegd. Vereist uiteraard enige
ervaring met de Linux commando's.

> het gekke is als ik rhytmbox opstart deze alle muziekfiles onder
> GedeeldeBestanden ziet terwijl VLC heel de Nas niet ziet

Succes! En dat zonder CIFS mount? Wat had u trouwens verwacht van VLC?
Kunnen die muziekfiles ook worden afgespeeld zonder foutmeldingen
over ontbrekende toegangspermissie?

Zie https://en.wikipedia.org/wiki/VLC_media_player
(vergelijk de protocollen die Stora ondersteunt met die van VLC)

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth