[linux] Lokatie

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Vr Dec 8 15:27:28 CET 2017

Op 8 dec. 2017 13:09 schreef "Daniel C. von Asmuth" <
asmuth op bakunin.xs4all.nl>:

Aldus schreef Leon van Geel op Fri, Dec 08, 2017 at 12:47:36PM +0100:
> Daniel,
> Onder Windows werkt alles perfect alleen zodra ik rechten ga veranderen
bij
> GedeeldeBestanden krijg ik geen toegang, ook niet als administrator

Dat is voor een CIFS share weer lichtenlijk merkwaardig.

Eigenlijk klopt dat wel...

De user 'administrator' is in dit geval eigenlijk administrator op clientpc,
dat is een andere User dan administrator op nas.
Als er sprake is van een NT domain, heb je ook een user
administrator op Domain.

Zonder overkoepelend domain heb je per pc een administrator, die heeft niet
per definitie toegang tot gedeelde bronnen op andere pc's (ofwel: iedere
Windows installatie is dan z'n eigen domain).

In het andere draadje is inmiddels redelijk duidelijk dat het om een cifs
share gaat.

Nu nog even wachten tot bij de OP het juiste kwartje valt en dan zou het
vlot opgelost moeten zijn ;).

Mvg, Guus Snijders