[linux] rechten wijzigen

Leon van Geel leonvgeel op gmail.com
Zo Dec 10 13:59:32 CET 2017

Daar ben ik nog ff
Ik kan gedeeldebestanden op mijn Stora benaderen maar alleen als root
ALs ik nu chmod gebruik (als root) welk commando moet ik dan schrijven om
mij (leon/beheerder) alle rechten te geven.
Ik kom daar niet aan uit.
mijn map is GedeeldeBestanden op de nas gekoppeld aan
media/GedeeldeBestanden

en nog iets raars
vanmorgen een oudere laptop gepakt (om te proberen met alleen een schone
installatie) en zonder updates werkt alles perfekt
zodra ik ga updaten, bij een schone installatie +/- 20 updates werkt het
niet meer
is er een manier om uit te vinden welke update dit is zonder ze 1 voor 1 te
updaten
dit is zomaar uit nieuwsgierigheid

--
m. vr. gr.