[linux] Stora nas

Leon van Geel leonvgeel op gmail.com
Zo Dec 10 20:56:35 CET 2017

Goedenavond,
vandaag na zoeken, lezen, mail checken en via een oude laptop proberen heb
ik een besluit genomen.
Linux mint 18.3 opnieuw geïnstalleerd en fstab bij iedere update gecheckt,
er veranderde niks totdat ik de firewall aanzette en gedeeldeBestanden
kwijt was.
Firewall uit en alles werkt weer
alleen moet ik ww en user iedere keer intypen maar dat neem ik zolang maar
voor lief, bel al blij dat het werkt.
ondertussen mijn laptop weer ingericht voor mij en Stora is nog steeds te
vinden en te benaderen
moet ik nu op de server zijn zet ik firewall ff uit (moet nog opzoeken hoe
ik die in kan stellen).
ben ik klaar dan firewall weer aan.
Alle updates staan erop, fstab is opgeslagen zodat ik terug kan.
Ik hoop dat het nu opgelost is (eindelijk)
Ik heb de afgelopen dagen veel geleerd en veel nog niet, veel mails ga ik
eens op mijn gemak nalezen. Sommige zijn (nog) moeilijk voor me.
Misschien heb ik me niet altijd aan de regels gehouden wat betreft mailen,
prive en aan groep, hiervoor mijn excuses. Was ook onwetendheid, vergeef me
Na de feestdagen ga ik verder met lezen, proberen, backuppen tot ik ook
Linux een beetje onder de knie heb (gelukkig komen er steeds meer kant en
klare programma's.
Tot zover wil ik jullie hartelijk danken voor uw tijd, reacties en voor het
lezen van mijn gezeur.
en mocht ik jullie weer nodig hebben hoop ik dat jullie weer klaar staan
voor me

--
met heel veel dank,
Lonneke