[linux] tegenhanger van `cat`

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Di Dec 12 15:38:30 CET 2017

Op 12 dec. 2017 13:13 schreef "Geert Stappers" <stappers op stappers.nl>:

On Tue, Dec 12, 2017 at 09:21:05AM +0100, Bart-Jan Vrielink wrote:

> Niet helemaal exact hetzelfde (het doet namelijk net iets meer dan je
> wilt) is tee.
>
> tee splitst stdin in 2 stromen: 1 naar stdout (die je in dit geval
> wilt negeren) en 1 naar een bestand.

Ja, door het plaatsen van T-stuk krijg ik inderdaad output in bestand.
De gratis tweede stroom is echter niet gewenst.

Het is  `dd`  waarmee ik output in een bestand krijg ( zonder > )

   outputgenerator | dd of=bestand

Een heel andere workaround; maak een tekstbestand met de inhoud:
> <
Sla dat bestand op als html en open hem in een browser. Kun je ze
copy/pasten :).

Mvg, Guus Snijders