[linux] php-vraag

paai j.j.paijmans op gmail.com
Wo Jan 4 11:39:39 CET 2017

Dank Paul, dat was ie.

Volgende vraag (de ene goede daad leidt doorgaans tot een andere) :-)

Nu wil ik via 'system' commandos aan clementine geven (alternatief voor
Amarok).

Een lopende clementine (X interface) kun je via de CLI bijsturen met
bijvoorbeeld

$ clementine -f

om naar het volgende nummer te gaan. Als ik dat via PHP probeer, met
'2>&1' erachter om wat te zien, komt er een heleboel gemekker over
unable to connect to X server. Op zich snap ik wel dat hij niet gelukkig
is als www-data aan een paai-proces vraagt of hij erbij mag. Maar
toevoegen van 'sudo su paai' leidt tot vragen over askpass. Dat snap ik
nou weer niet; user paai mag namelijk nogal veel op deze machine...

--
Paai v.a. Danzig