[linux] Steeds meer problemen met het printen van PDF-bestanden

Di Jan 17 11:39:07 CET 2017

Aldus schreef lnx op Tue, Jan 17, 2017 at 11:22:57AM +0100:

> Zal dit in mijn achterhoofd houden als de printer weer kuren heeft
> echter unix2dos is niet bekend:
>
> $ sudo apt-cache search unix2dos
> dos2unix - convert text file line endings between CRLF and LF
>
> maar dos2unix wel. Bedoelde je deze?

unix2dos is het omgekeerde van dos2unix en ze zitten samen in één
software package.

> Op de printer zelf staat HP Laserjet 4000T en het opvragen van de
> configuratiepagina bij de printer zelf geeft het volgende (samengevat):
>
> * Printerinformatie
> Productnaam: HP LaserJet 4000 Series
> Printernaam: HP LaserJet 4000 Series
> Printernummer: B
> Formatter-nummer: bla, bla
> Serienummer printer: bla, bla
>
> * Geinstalleerde personalities en opties
> PCL (19980714)
> PCLXL (19989714)
> PS (19980714)

De printer verstaat dus ook Postscript, maar niet noodzakelijk PDF. Je
kunt converteren met pdf2ps (onderdeel van Ghostscript package).

Ik gebruik een gangbare browser en open http://localhost:631

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth