[linux] Steeds meer problemen met het printen van PDF-bestanden

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Di Jan 17 11:44:34 CET 2017

On Tue 17 Jan 2017, lnx wrote:

> Zal dit in mijn achterhoofd houden als de printer weer kuren heeft
> echter unix2dos is niet bekend:
>
> $ sudo apt-cache search unix2dos
> dos2unix - convert text file line endings between CRLF and LF
>
> maar dos2unix wel. Bedoelde je deze?

Je verwart nu package namen met commando namen.
De package dos2unix bevat dus (ook) het commando unix2dos.
Installeer dos2unix, dan kun je unix2dos uitvoeren.

> Op de printer zelf staat HP Laserjet 4000T en het opvragen van de
> configuratiepagina bij de printer zelf geeft het volgende (samengevat):
>
> * Printerinformatie
> Productnaam: HP LaserJet 4000 Series
> Printernaam: HP LaserJet 4000 Series
> Printernummer: B
> Formatter-nummer: bla, bla
> Serienummer printer: bla, bla
>
> * Geinstalleerde personalities en opties
> PCL (19980714)
> PCLXL (19989714)
> PS (19980714)

Postscript dus.

> DIMM-sleuf 1: 32 MByte RAM DIMM
> DIMM-sleuf 2: 32 MByte RAM DIMM
> DIMM-sleuf 3: 32 MByte RAM DIMM

> * Geheugen
> Totaal geheugen: 100Mbytes

Sterk staaltje naar boven afronden? Of heeft ie naast de DIMMs ook nog
4MB intern geheugen?  Overigens verder niet relevant.

Probeer iig:

cat bla.pdf > /dev/parport0

Of anders:

pdf2ps bla.pdf > /dev/parport0