[linux] was Bestandsassociaties nu 4dos

Bart-Jan Vrielink bartjan op vrielink.net
Do Jan 26 09:59:37 CET 2017

Hallo,

Je zou extended attributes (attr, https://savannah.nongnu.org/projects/attr) kunnen gebruiken, daarmee kun je arbitraire attributen aan een file koppelen. Echter, "dir" (of ls) gaat deze attributen niet weer geven.

-----Original message-----
From: FredĀ <fred.d op xs4all.nl>
Sent: Thursday 26th January 2017 7:51
To: linux op lists.nllgg.nl
Subject: Re: [linux] was Bestandsassociaties nu 4dos

Bedankt voor de antwoorden, ik kan er verder mee...
Toch nog even dit;

In een het DOS tijdperk maakte ik wel gebruik van 4dos.
Hier was een mogelijkheid directorys en file's van een beschrijving te
voorzien, welke dan met het commando 'dir' achter de betreffende
directory of file zichtbaar was. Is dit onder linux ook mogelijk of is
deze optie door de mogelijkheid lange bestandsnamen mogelijk te maken
komen te vervallen?

Fred