[linux] Notebook: optimisme getemperd. Iemand die me kan helpen?

Di mei 2 16:09:37 CEST 2017

Aldus schreef julien op Tue, May 02, 2017 at 02:40:59PM +0200:
> Afgelopen week dacht ik de boel draaiend te hebben, en - niet wijzer zijnd -
> heb ik dat ook op de lijst gezet.  Met de Ralink ac600 leek het goed te
> gaan,
> maar na een keer booten was de verbinding met het net weg. Het lukt me
> ook niet meer die op te zetten.
> Een belangrijk deel van het probleem zal wel mijn gebrek aan kennis van
> netwerkkaarten en van de bijbehorende software zijn.  Is er mogelijk iemand
> op de lijst die wèl ervaring heeft op die terreinen, en (liefst in de buurt
> van
> [...]

Tot dusverre hebben we begrepen dat uw oude laptop te langzaam was en
bovendien regelmatig vastliep en dat u daarom een nieuwe hebt gekocht.
Toepassing: wordt gebruikt bij het baggeren??

Zie
https://support.hp.com/us-en/product/hp-15-ba000-notebook-pc-series/10862317/model/12516786/document/c05204610

CPU: AMD Quad-Core A6-7310 APU (2 GHz, up to 2.4 GHz, 2 MB cache)
RAM: 8 GB DDR3L-1600 SDRAM (2 x 4 GB)
Opslag: 128 GB M.2 SSD
Optisch: SuperMulti DVD burner
Scherm ingebouwd: 39.6 cm (15.6") diagonal HD SVA BrightView WLED-backlit (1366 x 768)
toetsenbord en touchpad ingebouwd.
batterij ingebouwd
Wifi: 802.11b/g/n (1x1) and Bluetooth® 4.0 combo (Miracast compatible)
Ethernet: Integrated 10/100 BASE-T Ethernet LAN
Diversen: 1 HDMI; 1 headphone/microphone combo; 2 USB 2.0; 1 USB 3.0; 1 RJ-45

Is dat snel genoeg? Lijkt me twijfelachtig, maar hangt van uw software af.
Het meest opvallend zijn de heel lage schermresolutie en het gebrek van
10Gb/s Ethernet. Kijk vooral welke hardware uw laptopje daadwerkelijk
heeft, met nadruk op WiFi en Ethernet chips.

Inruilen?
http://store.hp.com/us/en/mdp/business-solutions/zbook-15-mobile-workstation#showhidespecs

OS: Freedos of Windows 10
CPU: Intel® Core™ i7 - 7820HQ with Intel® HD graphics 630 (2.90 GHz, 2400 MHz, 8 MB L3 Cache, 4 Cores)
RAM: 64 GB DDR4-2400 ECC
Opslag: max 3 TB SATA-3 en/of SSD
Video: meerdere keuzemogelijkheden
Scherm: UHD (3840 x 2160) 10-bits kleurdiepte
Diversen: 1 RJ-45; 1 VGA; 1 USB 3.0;  1 power ; 2 USB Type-C™ (Thunderbolt™ 3, DP 1.2,
USB 3.1); 1 HDMI 1.4; 2 USB 3.0; 1 stereo microphone-in/headphone-out combo
Ethernet: Intel® I219 - LM Gigabit* Network Connection (vPro configurations)
WiFi: Intel® Dual Band Wireless - AC 826 5 802.11 a/b/g/n/ac (2x2) WiFi and Bluetooth® 4.2
GSM: Qualcomm® Snapdragon™ X5 LTE Mobile Broadband Module

Nu willen we graag weten welke problemen u nu eigenlijk tegenkomt met de netwerkhardware.

Suc6,

Daniel,
Utrecht.