[linux] Begin bij het begin [Was: Re: 'T gaat op TV, een paar seconde over Linux, wat weggepiept moet worden]

Gerard Bekhuis odemarus op gmx.de
Vr mei 19 09:31:46 CEST 2017

Hallo.

Ik  heb de afgelopen week weer een prettige ervaring gemaakt.

Een oudere persoon wendde zich aan mij met zijn verouderd notebook 10
jaar oud - 32bit- en wilde er graag windows 10 op hebben.

Moest hem helaas teleurstellen dat dat niet meer ging.

"Dan blijft mij wel niets anders over  dat notebook weg te gooien",
meende hij

Toen heb ik hem mijn experiment aangeboden en voorgesteld het geld in
zijn portemonnaie te houden en debian 8 op zijn oude notebook te
installeren.

Hij heeft zich op mijn experiment ingelaten en wordt nu in de komende
tijd door mij begeleid tot dat hij het gevoel heeft dat hij het een en
ander zelf kan.

Mijn boodschap die ik aan de mensen meegeef is, er zit een verplichting
aan: als het u goed bevalt, vertel het a.u.b. aan andere mensen verder,
als het u niet bevalt, vertel het dan mij, zodat ik kijken kan, wat ik
verbeteren moet.

Groetjes en een prettig weekend.

Gerard.