[linux] Begin bij het begin [Was: Re: 'T gaat op TV, een paar seconde over Linux, wat weggepiept moet worden]

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Vr mei 19 14:31:01 CEST 2017

On Fri 19 May 2017, Gerard Bekhuis wrote:

> Ik  heb de afgelopen week weer een prettige ervaring gemaakt.
>
> Een oudere persoon wendde zich aan mij met zijn verouderd notebook 10 jaar
> oud - 32bit- en wilde er graag windows 10 op hebben.
>
> Moest hem helaas teleurstellen dat dat niet meer ging.
>
> "Dan blijft mij wel niets anders over  dat notebook weg te gooien", meende
> hij
>
> Toen heb ik hem mijn experiment aangeboden en voorgesteld het geld in zijn
> portemonnaie te houden en debian 8 op zijn oude notebook te installeren.

Voor veel mensen is het kunnen interwebben en wat mail lezen en sturen
gewoon voldoende.

Ik had bij m'n moeder een pctje met debian erop, en een paar shortcuts
op de desktop "internet", "email", "brief schrijven", en nog wat simpele
spelletjes. Hartstikke blij was ze ermee, en alles lukte prima. Ze
vertelde weleens dat als ze bij een vriendin was die windows had dat ze
zag dat dat zo langzaam en moeilijk ging... :)

Paul