[linux] extern dvd-station

Di Nov 14 19:53:10 CET 2017

Aldus schreef harry.harmsen op gmail.com op Tue, Nov 14, 2017 at 07:22:16PM +0100:
> Geert en Daniël, hartelijk dank voor jullie reacties.
> Door Daniel vraag ik me wel af wat nou het beste is om alles weer als een
> zonnetje te laten draaien,
> ook al doen dvd-drives dat dus al uit zichzelf. ;-)
>
> Bovendien vraag ik me af of het, gezien wat Daniel over een drive met usb
> schrijft,
> dan verstandiger/handiger/makkelijker/beter is om een *interne* drive erin
> te (laten) zetten.
> Met als extra voordeel dat mijn huidige, kapotte, drive het daar dan
> wellicht ook eerder mee eens kan zijn. ;-)

Met een interne drive is de kans op software perikelen denk-ik klein.
Qua hardware is een ouderwets standaard model van 3,5 inch breed het
gemakkelijkst. Als je een laptop hebt, wordt het moelijker en moet je
naar speciale slanke modellen gaan zoeken. Voornamelijk een mechanisch
probleem.

> Hoewel, als ik de info van de fabrikanten/verkopers bij diverse drives
> bekijk, de indruk krijg dat het een kwestie van plug en play is.
> Of geldt dat dan alleen voor Windows en Mac?

Bij Apple heb je maar beperkte hardware keus, dus is het gemakkelijker
om voor drivers te zorgen. Voor Windows heb je net zo goed drivers
nodig, maar de meeste hardware fabrikanten leveren die mee.

Suc6,

Daniel

--

		Geeks of a feather cruft together