[linux] extern dvd-station

Di Nov 14 21:49:40 CET 2017

Aldus schreef Guus Snijders op Tue, Nov 14, 2017 at 08:21:03PM +0100:
> Op 14 nov. 2017 19:53 schreef "Daniel C. von Asmuth" <
> asmuth op bakunin.xs4all.nl>:
>
> [...]
> Met een interne drive is de kans op software perikelen denk-ik klein.
> Qua hardware is een ouderwets standaard model van 3,5 inch breed het
> gemakkelijkst. Als je een laptop hebt, wordt het moelijker en moet je
> naar speciale slanke modellen gaan zoeken. Voornamelijk een mechanisch
> probleem.
>

> Nou, het viel mij de laatste jaren op dat deze trend is omgedraaid;
> [...]

Sorry,

Voor hard discs is 3,5" breed inderdaad standaard en voor tape en
CD drives 5,25". Floppy discs komen in beide formaten voor en in 8 inch.
Een CD schijfje is al 4,7 inch doorsnede. Voor servers en laptops
bestaan er 2,5 inch HDD's (maar die zijn toch weer verschillend).

Groeten,

Daniel

--

		Geeks of a feather cruft together