[linux] SANE en formaat detectie van origineel

Mark Janssen maniac.nl op gmail.com
Do Apr 12 11:46:53 CEST 2018

'Moderne' scanners zijn zo snel (zeker sheetfeeder scanners) dat 't niet
echt de moeite waard is om eerst een quick-scan te doen (sheetfeeders
kunnen dat ook niet echt, want dan is 't paper er alweer uit).
Zelf heb ik een Brother sheetfeeder scanner, die doet een dubbelzijdige a4
in ~5 seconden, en is slim genoeg om witte pagina's (achterkanten) er zelf
uit te filteren als je scanned naar USB, Mail of een fileshare. Via USB is
het gewoon een domme scanner die precies doet wat sane van hem vraagt, maar
in de practijk gebruik ik de scanner vooral stand-alone, stuk prettiger (en
nooit software issues)

--
Mark Janssen  --  maniac(at)maniac.nl
Unix / Linux Open-Source and Internet Consultant