[linux] Heb ik hier recht op garantie? (sorry: niet-Linux)

Julien Michielsen julien op michkloo.xs4all.nl
Ma Apr 16 11:05:35 CEST 2018


Een aantal maanden geleden heb ik een Lenovo notebook gekocht. De  
computer deed het goed, op een klein hardware-probleem na: het kopstuk 
van de cd/dvd-lezer/brander was half los. Verder werkte de notebook 
prima. Het “half-los” werd echter “helemaal los”, en op een gegeven 
moment wilde ik een mio-cd/dvd met daarop de kaart van Nederland, 
benaderbaar vanonder MS-Windows 3.n, lezen. Eerste gedachte: zou ik 
kunnen benaderen met Wine. Tweede gedachte: je hebt de notebook met 
Windows-10, daar moet het ook mee kunnen. Geprobeerd Windows op te 
starten vanaf de notebook: opstart-probleem. Nou had ik toch een 
probleem met de cd-lezer, dus ik ging terug naar de leverancier (infor-
matique in Berkel-Rodenrijs (tussen Rotterdam en Delft). Aldaar drukte 
men met gepaste kracht op het losgekomen kopstuk. Dit klikte, en zat 
weer vast. Voor het Windows probleem moesten ze de notebook innemen, en 
ik zou bericht krijgen na reparatie. Op de reparatiebon stond: onder- 
zoekskosten € 25 per 30 minuten, herinstallatie Windows, indien nodig,
€ 40.  Wanneer op een recent geleverde notebook (half jaar geleden) het 
niet gebruikte OS weigert op te starten, moet de leverancier dit dan 
niet als een garantieverplichting zien, en het systeem kosteloos terug 
in taart van werking brengen?
Ik hoor graag jullie visie.
Met dank,
Julien
-- 
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl


Meer informatie over de Linux maillijst