[linux] Heb ik hier recht op garantie? (sorry: niet-Linux) correctie taal-fout

Julien Michielsen julien op michkloo.xs4all.nl
Ma Apr 16 11:47:04 CEST 2018


Onderin stond “in taart van werking”, zal mijn IPad (k*-systeem) wel 
hebben geplaatst, moest natuurlijk zijn “in staat van werking”
Julien Michielsen schreef op 2018-04-16 11:05:
> Een aantal maanden geleden heb ik een Lenovo notebook gekocht. De
> computer deed het goed, op een klein hardware-probleem na: het kopstuk
> van de cd/dvd-lezer/brander was half los. Verder werkte de notebook
> prima. Het “half-los” werd echter “helemaal los”, en op een gegeven
> moment wilde ik een mio-cd/dvd met daarop de kaart van Nederland,
> benaderbaar vanonder MS-Windows 3.n, lezen. Eerste gedachte: zou ik
> kunnen benaderen met Wine. Tweede gedachte: je hebt de notebook met
> Windows-10, daar moet het ook mee kunnen. Geprobeerd Windows op te
> starten vanaf de notebook: opstart-probleem. Nou had ik toch een
> probleem met de cd-lezer, dus ik ging terug naar de leverancier
> (infor-
> matique in Berkel-Rodenrijs (tussen Rotterdam en Delft). Aldaar drukte
> men met gepaste kracht op het losgekomen kopstuk. Dit klikte, en zat
> weer vast. Voor het Windows probleem moesten ze de notebook innemen,
> en ik zou bericht krijgen na reparatie. Op de reparatiebon stond:
> onder- zoekskosten € 25 per 30 minuten, herinstallatie Windows, indien
> nodig, €40.  Wanneer op een recent geleverde notebook (half jaar 
> geleden)
> het niet gebruikte OS weigert op te starten, moet de leverancier dit
> dan niet als een garantieverplichting zien, en het systeem kosteloos
> terug in staat van werking brengen?
> Ik hoor graag jullie visie.
> Met dank,
> Julien

-- 
-W-
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl


Meer informatie over de Linux maillijst