[linux] missing firmware

Gerard Bekhuis odemarus op gmx.de
Wo Apr 18 15:20:46 CEST 2018

Am 18.04.2018 um 12:47 schrieb Fred:
> Beste lijst,
>
> ik wil een Debian installatie die op een HP Probook 650 G1 en krijg
> tijdens die nestinstallatie te lezen dat er firmwarebestanden
> missen. in dit geval gaat het om netwerkdrivers. Maar hoe kan ik
> hier het beste mee omgaan ? Vermoedelijk/mogelijk kom ik gaande weg
> deze installatie nog er een aantal missende drivers langs en is het
> handig als in een goede methode ontwikkel..

Hallo Mensen,

als jullie Debian installeren en debian firmware nodig hebben, moet je
de installatie ten einde voeren.
Dan in de terminal mit su aanmelden en dann:  nano /etc/apt/sources.list
en hier moet je dan de onderstaande twee repositories toevoegen.

*deb http://ftp.debian.org/debian/ stretch-backports main *

*deb-src http://ftp.debian.org/debian/ stretch-backports main *

Hierna de toetsen: Strg (Ctrl) + O aanklicken om te speichern, dann
Strg. (Ctrl) + X, waarna de sources.list sluit.

Dan in de terminal schrijven: su apt-get update en dan enter, waarna de
repositories nog maal geaktualiseerd worden.

Hierna de terminal sluiten en synaptic openen en aanmelden met rootpaswoord.

Hier in het zoekveld opgeven: firmware en dan enter.

Kort hierna zie je links de opsomming van alle mogelijke firmware en
iedereen zich dan die firmware uit kan zoeken, die hij of zij nodig heeft.

Ik doe dit al sinds jaren zo.

Veel succes.

Hartelijke groeten

Gerard Bekhuis.