[linux] wat is er fout in dit bash script?

Di Dec 11 12:40:11 CET 2018

Ik heb een bash-script waarmee ik de tijdstippen van zonsopkomst en
-ondergang
toon.
Met dat zelfde script wil ik tonen of het dagnummer deelbaar is door 5
in welk
geval ik een activiteit moet voeren.
Zoals ik dacht: indien modulus dagnummer 5 gelijk is aan 0: tijd voor
activiteit
Daarvoor heb ik de volgende regels in mijn script:

echo "Zonsopgang in $location: $sunrise"
echo "Zonsondergang in $location: $sunset"

  doy=$(date +%j)
  echo "dag-nummer:" $doy
  echo "act:" $doy % 5

De variabele doy (day of year) geeft het dagnummer juist weer,
maar de berekening van modulus doe ik fout, want het script
geeft de volgende output:

Zonsopkomst in NLXX0015: 08:38
Zonsondergang in NLXX0015: 16:32
dag-nummer: 343
act: 343

Weet iemand hoe ik de modulus kan berekenen?
(Bij modulus 5 is het geen probleem, want dat zie je direct.
Voor modulus 3 bv is het minder voor de hand liggend ;-) )

Iemand een idee hoe de output voor modulus te krijgen?
bvd
Julien

--
-W-