[linux] linux mint en update windows

Eric de Hont eric op hobiho.nl
Zo Dec 16 19:31:01 CET 2018

Op 13-12-18 om 11:21 schreef Paul Slootman:

> Wat natuurlijk weer lastig is bij zo'n windows upgrade, want die reboot
> graag een paar keer en dan moet je dus erbij blijven zodat je voor
> windows kunt kiezen in grub :-) Anders moet je alsnog weer rebooten.

Bij grote Windows-updates verander ik altijd even /etc/default/grub
(bijvoorbeeld: sudo vi /etc/default/grub):

    GRUB_DEFAULT=0

    in:

    GRUB_DEFAULT=4

Als bij jou Windows niet op regel 4 staat (tellend vanaf 0), kies dan
het juiste nummer als GRUB_DEFAULT.

Vervolgens draai je update-grub (sudo update-grub).

Voortaan start hij dan op met Windows.

Dan hoef je er niet de hele tijd bij te blijven als Windows-update reboot.

Na de Windowsupdate zet je het weer terug naar 0 en draai je nogmaals
update-grub.

Groeten, Eric

(En excuus voor de privé-mail. Zucht...)