[linux] static wired internet met wicd

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Ma Dec 24 14:55:22 CET 2018

On Mon 24 Dec 2018, paai wrote:

> Ja, dat werkt. Maar ik kan het niet als post-connection script aan wicd
> toevoegen, omdat wicd niet connect. En om het steeds met de hand uit te
> moeten voeren is ook weer zoiets.

Tja, ik leef al tientallen jaren zonder ooit (voor vandaag) van wicd
gehoord te hebben :-)  Op een netwerk met DHCP server gewoon DHCP
gebruiken; als je een vast IP adres wilt voor een device dan moet je dat
in de DHCP server regelen.

wicd zal vast wel handig kunnen zijn, maar als het blijkbaar nog lastig
is dingen te regelen die redelijk standaard zouden moeten zijn, dan is
die misschien nog niet volwassen?

Paul