[linux] Gemakkelijke manier Ubuntu te upgraden, is die er?

meine trialero op gmx.com
Vr Feb 2 14:09:57 CET 2018

> een nieuwe versie, met al het gekloot van configuratiebestanden  dat
> daarbij hoort?

wanneer je van je /home partitie een backup maakt staan daar toch alle
dot-files en .config map in?

losse configbestanden als /etc/hosts evenzo. ik bewaar de bronversie van
zo'n bestand overigens in een map met admin stuff in mijn /home

wanneer je al die bestanden na een herinstallatie terugzet draait je
systeem weer als een zonnetje.

verder is er inderdaad een grote kans dat een upgrade naar een volgende
versie eerst de nieuwe versie van alle onderdelen binnenhaalt en die na
reboot-system-upgrade in plaats van de oude versies neerzet.

het is dan een kwestie van 'even' wachten, maar dan ben je wel in een
keer klaar...

grtz

//meine